-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:32000 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:16

چرا خداوند جهنم را آفريد؟



با توجه به آيات فراوان، اصل در نظام خلقت، رساندن انسان به كمال و پاداش و بردن او به بهشت، دار كرامت و ميهمان خانه بي نظير خداوند و پذيرايي از او در محضر جمال و كمالمطلق است. خداوند انسانها را خلق كرده تا راه عبوديت بپيمايند و رابطه بندگي خود با مولاي حقيقي را محكم كنند و مظهر آن جمال جميل گردند و دوباره به سوي او باز گردند.

»و ما خلقت الجن و الانس الا ليعبدون«

جن و انس را نيافريديم مگر براي اينكه بندگي مراكنند

»انا للّه و انا اليه راجعون« (بقره: 156)

ما از خداييم و به سوي او باز ميگرديم

ولي بعضي انسانها از سر عناد و لجاج و استكبار، نه به فرمان عقل و قلب و گردن مينهند و نه دعوت هدايتگران الهي را ميشنوند و از سر گردنكشي راه طغيان پيش ميگيرند و به جهنم عقايد و اخلاق و اعمال رذل و ناپاك گرفتار ميشوند. اينان در حقيقت تلفات خلقت و وجودهاي تبعي و غير اصيل هستند، و جهنم جايگاه اينان است و خود جهنم هم حكم تبعي و غير اصيل بودن را دارد. البته جهنم بعضي از اين افراد كه خود را زير زنگارها و پليديهاي عقايد و اخلاق و اعمال ناپاك دفن كردهاند، با سوزاندن اين پليديها، پاك ميگرداند و شايسته وارد شدن به بهشت ميكند و بعضي هم كه هيچ شايستگي و صلاحيتي ندارند، براي هميشه هيزم جهنم خواهند بود.

امام خميني (قدس سره) ميفرمايد:

جهنم رحمتي است در صورت غضب براي كساني كه لياقت رسيدن به سعادت دارند. اگر تخليصات و تطهيراتي كه در جهنم ميشود نبود، هرگز روي سعادت را آن اشخاص نميديدند.

{P - معاد از ديدگاه امام خميني، ص 303. P}

جهنم، باطنش صورت لطف و رحمت الهي است كه براي تخليص مؤمنان معصيت كار و رساندن آنها به سعادت ابدي، چاره منحصره است... جهنم براي كساني كه فطرتشان به كلي معيوب نشده و به كفر و جهود و نفاق نرسيده باشند، رحمت است در صورت غضب.

{P - همان. P}



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.